پنل رایگان

  • 3 خط اختصاصی ۱۴ رقمی از ۳ اپراتور
  • ۱ خط مشترک جهت ارسال کشوری و بلک لیست
  • بازگشت هزینه پیامک های مسدود شده
  • بانک شماره های جنسیت و ایرانسل
  • ارسال کد پستی ایرانسل و همراه اول و منطقه ای
  • بانک مشاغل و اصناف کل کشور
  • ارسال پیامک به BTS
  • ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات
  • ارسال پیامک صوتی
  • هر پیامک 16 تومان

پنل رویال 100 هزار تومان

  • 3 خط اختصاصی ۱۴ رقمی از ۳ اپراتور
  • ارسال از موبایل
  • گزارش تحویل
  • ارسال کارت ویزیت
  • امکان ارتقاء پنل به صورت آنلاین
  • کدخوان - نظر سنجی و پیامک مناسبت
  • ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات
  • ارسال پیامک صوتی
  • هر پیامک 15 تومان

پنل وی آی پی 200 هزار تومان

  • 3 خط اختصاصی ۱۴ رقمی از ۳ اپراتور
  • ۱ خط مشترک جهت ارسال کشوری و بلک لیست
  • بازگشت هزینه پیامک های مسدود شده
  • ایمیل پیامک ها
  • انتقال پیامک ها
  • منشی پیامک
  • پشتیبانی از وب سرویس و افزونه ها
  • ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات
  • ارسال پیامک صوتی
  • هر پیامک 14 تومان

پنل طلایی 300 هزار تومان

  • 3 خط اختصاصی ۱۴ رقمی از ۳ اپراتور
  • انتقال پیامک و منشی پیامک
  • بازگشت هزینه پیامک های مسدود شده
  • بانک شماره های جنسیت و ایرانسل
  • بخش ارسال کارت ویزیت و دفترچه تلفن
  • وب سرویس ارسال و دریافت
  • ارسال پیامک به BTS
  • ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات
  • ارسال پیامک صوتی
  • هر پیامک 13 تومان

اصول بازاریابی پیامکی موفق

 اصول بازاریابی پیامکی موفق

همانطور که میدانید که یکی از روش های فوق العاده مؤثری که امروزه برای جذب مشتری و فروش کالا و خدمات تان میتوانید مورد استفاده قرار دهید، این است که توجه مشتریان احتمالی تان را از طریق ابزار پرکاربرد و تأثیرگذار ارسالِ پیامک به سمت محصولتان جلب و آنها را به خرید و پرداخت پول بابتِ آن ترغیب و تشویق کنید. قدرت نفوذ و تأثیرگذاریِ این روش به حدی باورنکردی است که امروزه به یکی از کارآمدترین و پرکاربردترین روش های اثربخش در جذب مشتری تبدیل شده است. تا حدی که برای برخی کسب و کارها، بازاریابی و تبلیغ پیامکی ابزاری حیاتی و تعیین کننده به شمار میرود و بدون آن، احتمال اینکه کسب و کار به سقوط و نابودی کشیده شود بسیار بالا خواهد بود.

خودتان بهتر از من میدانید که وقتی ابزار جدیدی خریداری میکنیم، اگر نحوه ی استفاده و دستورالعمل بکارگیریِ آن را ندانیم و با آن آشنایی نداشته باشیم، بدون شک یا در استفاده از آن به مشکل برمیخوریم، یا به خودمان صدمه یا ضرر میزنیم یا اگر خیلی خوش شانس باشیم، فقط در دستیابی به نتیجه و هدف مورد نظرمان ناکام میمانیم.

در مورد این ابزار، یعنی بازاریابیِ پیامکی هم همین قضیه صادق است. اگر میخواهید با وجود هزینه ی پول و انرژی و سرمایه گذاری در بازاریابی و تبلیغ پیامکی به نتیجه ی مطلوب برسید و از هجوم مشتریان بسیار شگفت زده شوید، باید با اصول اولیه و کلیدیِ این کار آشنا شوید. این نوع بازاریابی فقط به انتخاب یک متن و ارسال آن به عده ای از مردم خلاصه نمیشود. اصول و روش ها و نکاتی وجود دارد که در عین سادگی، بسیار مهم و کلیدی هستند و رعایت آنها در این نوع بازاریابی و تبلیغ، تضمین کننده ی نتیجه ی مطلوب و ماندگار و عدم رعایت آنها، نتیجه ای جز ناکامی و اتلاف وقت و پول و انرژی نخواهد داشت.

البته اینکه چنین شیوه مناسب شما هست یا نه، بستگی به این دارد که خودتان با بررسی و تحقیق و بر اساس تجربیات خودتان یا دیگران یا بر اساس نظر کارشناسانه ی یک متخصص کارآمد بازاریابی و فروش، تعیین کنید که آیا شیوه ی پیامکی مناسب کسب و کار شما هست و آیا از طریق آن میتوانید به نتیجه ی مطلوب و موفقیت برسید یا نه. بهره مندی از تجربیات و نظرات یک کارشناس کارکشته همانند مراجعه به پزشک برای درمان بیماری و اختلال خاص است. این پزشک متخصص بر اساس تشخیص نوع اختلال و بیماری، داروی خاصی را بر اساس زمان بندی مشخصی برای شما تجویز میکند. بدون شک، رعایت نکات این متخصص، به درمان زودهنگام و ماندگار و مؤثر بیماری تان کمک میکند. رعایت نکردن این نکات یعنی مزمن و شدیدتر شدن بیماری و افزایش و ماندگاری درد و رنج  و طولانی تر شدن زمان درمان و پرداخت هزینه های بیشتر.
اصول بازاریابی پیامکی

نکاتی که در ادامه میخوانید توصیه های کارشناسانه، مؤثر، قطعی و مطمئنی هستند برای اینکه از هزینه ای که برای بازاریابی و تبلیغات پیامکی صرف میکنید و زحمتی که در این راه میکشید، نتیجه بگیرید. تحقیقاتی که برای دستیابی به این اطلاعات انجام شده و بررسی و آنالیزِ موشکافانه ی آنها، حدود ۱۰۰۰ ساعت زمان و بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است. در ادامه، بخش هایی از این نکات مهم را در اختیارتان قرار میدهیم:
نکته شماره ۱:

قبل از اینکه اقدام به ارسال پیامک کنید، اول باید بطور واضح و دقیق و مشخص تعیین کنید که قرار است پیامک ها را دقیقاً به چه مخاطبان و مشتریانی ارسال کنید. تعیین این مشتریان یعنی اینکه شما دارید بازارِ هدف و مشتریانی که به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد مشخص میکنید. در غیر این صورت، پیامک ها به دست کسانی میرسد که نه علاقه ای به محصول شما دارند و نه محصول شما مورد نیاز و مرتبط با کسب و کار آنهاست.
نکته شماره ۲:

توجه داشته باشید که محصولی که قصد تبلیغ آن را دارید مخاطب عام دارد یا خاص؛ آیا محصول تان به دردِ قشر و گروه خاصی از مردم میخورد؟ آیا تفکیک جنسیتی در مورد محصول شما مطرح است؟ یا به عبارت دیگر آیا مخصوصِ آقایان است، یا بانوان یا هر دو گروه؟ شک نکنید که بدونِ تعیین عام یا خاص بودن مخاطب پیامک، فقط پول و وقت تان را تلاف کرده اید و نمیتوانید آن نتیجه ای را که میخواهید بدست آورید.
نکته شماره ۳:

درباره ی متن پیامک تان لازم است به این نکته توجه کنید که قرار نیست فقط درباره ی محصولتان یا خدماتی که ارائه میکنید توضیح بدهید. ممکن است بسیاری از شرکت ها و مؤسسات خدمات و محصولات مشابه شما را ارائه کنند، بنابراین فرستادن توضیحات معمول و تکراری نمیتواند روی مشتری تأثیرگذار باشد. پس متن پیامک شما باید درباره ی ویژگی های خاص و متمایز و مزایای محصول یا خدمات تان باشد. مخاطبان پیامک های شما به این امتیازات و ویژگی های خاص توجه میکنند، نه خودِ محصول. آنها انتظار دارندکه محصول یا خدمات شما زندگی یا کسب و کارشان را بهتر کند.
نکته شماره ۴:

به کلماتی که برای متن پیامک تان استفاده میکنید دقت کنید. این کلمات باید برای مخاطب شما، یعنی مشتریان بالقوه واحتمالی، جذابیت داشته باشند، و از طرف دیگر برایشان قابل فهم و ساده باشند. یعنی نیاز نباشد برای درک منظور شما از پیامک، به فرهنگ لغات مراجعه کنند! بنابراین از کلماتی استفاده کنید که هم جالبِ توجه باشند، هم دارای روح و احساس و حسِ صمیمیت و در عین حال کنجکاوکننده و ترجیحاً محاوره ای باشند. نوعِ لحن و کلامِ شما، نقش تعیین کننده ای در اثرگذاری بر مشتری و جلب توجهِ او دارد.
نکته شماره ۵:

اگر به دنبال نتیجه ی مطلوب هستید باید در فواصل زمانی معین و به دفعات مشخصی پیامک ارسال کنید. برای این منظور حتماً بایستی در فاصله ی زمانیِ هر ۳ تا ۴ ماه، حداقل ۵ بار و حداکثر ۷ بار به شماره هایی که از قبل مشخص کرده اید پیامک بفرستید. این بازه ی زمانی و این تعداد پیامک بسیار مهم است، چون درست مانند دارویی که فقط در بازه های زمانی معین و به مقدارِ توصیه شده میتواند بیماری شما را درمان کند، در مورد این شیوه ی بازاریابی و تبلیغ نیز رعایت این دستورالعمل ها الزامی و کلیدی است.
نکته شماره ۶:

فراموش نکنید که حتماً شماره های تماس های ورودی (پس از ارسال پیامک ها) را بطور دقیق و مرتب ثبت کنید. چرا؟ به این دلیل که طبق آمار و تحقیقات و بررسی های انجام شده، در فاصله ی زمانی ۳ تا ۴ ماه، حداقل ۱۰ درصد از تماس های ورودی و در بهترین حالت و شرایط ممکن، حدود ۸۰ درصد از این تماس ها به فروش منجر میشوند. بنابراین بعد از ثبت این شماره های ورودی، در ماه حداقل ۲ و حداکثر ۳ پیامک به آنها ارسال کنید و از نتایج این پیگیری شگفت زده شوید!
نکته شماره ۷:

هیچ وقت در متن پیامک خود داستان ننویسید! حوصله ی مخاطب و مشتری احتمالی تان را سر نبَرید و از عبارات و جملاتی استفاده نکنید که در او نگرانی و احساس منفی یا بدبینانه ایجاد کنید. نوشته ی شما نباید مبهم، شک برانگیز و مرموز باشد. نباید از عباراتی استفاده کنید که او را عصبی کنید و از خواندنِ ادامه ی متن پیامک منصرف و زده اش کنید. هر حرف و پیام و توضیحی دارید، در یک پیامک ۲ قسمتی یا نهایتاً ۳ قسمتی بیان کنید، نه بیشتر. با رعایت تمامی این موارد میتوانید اطمینان داشته باشید که متن پیامک تان تر و تمیز و مناسب است.
نکته شماره ۸:

نکته ی جالب توجه اینکه پس از تحقیقات جامع و گسترده به این نتیجه رسیدیم که بیش از ۹۰ درصد از پیامک های ارسالی شما بطور کامل توسط گیرنده ی آن (مشتری) خوانده میشوند، حدود ۵درصد بخش عمده ای از متن پیامک ها را میخوانند و تنها ۵ درصد از مخاطب ها پیامک ها را نخوانده حذف میکنند. این خبرخوبی است که بدانید از هر ۱۰۰ نفری که پیامکِ محصول شما دریافت میکنند، دستِ کم ۹۰ نفرشان آن را خوانده و از محصول شما باخبر شده و آن را شناخته اند.
نکته شماره ۹:

سعی کنید هر جا امکان پذیر بود در متن خود از علائم خاصی از دستور زبان فارسی، مثل علامت ؟، !، * و مانند آن استفاده کنید. این علائم توجه مخاطب را بیشتر جلب میکنند و برایشان جذاب تر هستند. توجه به این جزئیاتِ به ظاهر پیش پا افتاده اما مهم وکلیدی، میتواند سرنوشت متفاوتی را برای پیامک های شما رقم بزنند.
نکته شماره ۱۰:

برای اینکه بیشترین بازدهی و نتیجه را بدست بیاورید ترجیحاً در طول روز از ساعت ۹ صبح تا ۱ بعد از ظهر و از ۴ عصر تا ۸ شب ارسال پیامک خود را تنظیم کنید. به اوقات کار و فراغت زندگی مردم احترام بگذارید. پیامک اگر در ساعات استراحت یا مشغله ی کاریِ مخاطب تان ارسال شود، نه تنها او را جذب نمیکند، بلکه باعث مزاحمت برای او و برانگیختنِ اعتراض و نارضایتیِ او خواهد شد و این یعنی هدر رفتن تمام هزینه ها و زحمت های شما.
نکته شماره ۱۱:

در هر سری ارسال پیامک، اطلاعاتِ جدیدی درباره ی مزایا و امتیازات و ویژگی های خاص محصول خود ارائه کنید. از فریبکاری، بزرگنمایی، خودنمایی، حاشیه پردازی و عبارات بی مورد در متن پیامک خودداری کنید. روی مشتریان بالقوه و احتمالی تان که فکر میکنید تمایل بیشتری دارند بابتِ کالا یا خدمات شما پول بپردازند تمرکز کنید و با تکرار این نکته که با خرید از شما ازچه منافع و امتیازاتی برخوردار میشوند آنها را به سمت سفارش دادن یا خرید محصولتان هدایت و تشویق کنید.
نکته شماره ۱۲: نکته ی حیاتی و مهم:

اگر قصد دارید فقط یکبار از طریق پیامک جذب مشتری کنید توصیه میکنیم با این اشتباه، وقت و هزینه ی خود را تلف نکنید، زیرا نتیجه ای برای شما نخواهد داشت. پیامک یک روزه و محدود مثل این است که مغازه ای را فقط یک روز در خیابان یا محله ای دایر کنید. بدون شک نمیتوانید بازار مطلوب و مشتریان همیشگی و وفاداری داشته باشید. در این روش، موفقیت نصیب کسی میشود که با اصول بازاریابی پیامکی به خوبی آشنا باشد و بر اساس آن برنامه ریزی و عمل کند، نه اینکه مقطعی و حساب نشده پیامکی را با صرف هزینه ی قابل توجهی به عده ای ارسال کند که بدون شک نتیجه ای در پی نخواهد داشت.
نکته شماره ۱۳: فرمول اجرایی:

مبنای محاسبه، انتخاب و آماده سازیِ ۱۰/۰۰۰ شماره احتمالیِ صحیح و حساب شده:

[۹ میلیون ریال = ۱۸۰ریال هزینه هر پیامک × ۵ بار ارسالی در مدت ۳ ماه × ۱۰۰۰۰شمارهء منتخب]

کل هزینه ی ارسال ها در مدتِ ۳ ماه برای فراخوان های اولیه برای محصول

برای مثال، اگر قیمت محصول شما یک میلیون ریال باشد:

فروش قطعی شده (در بدترین حالت ممکن) از این قرار خواهد بود (۱۰%):

۱۰,۰۰۰,۰۰۰ریال = ۱۰۰۰,۰۰۰ ریال× ۱۰

فروش قطعی شده (در بهترین حالت ممکن یعنی ۸۰%) از این قرار خواهد بود:

۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال =۱۰۰۰,۰۰۰ریال × ۸۰
نکته شماره ۱۴:

به این نکته ی مهم توجه داشته باشید این نتایج ایده آل در شرایطی بدست می آیند که شما با اصول و مهارت های روانشناسیِ فروش موفق و تأثیرگذاری بر مشتری و ترغیب و هدایتِ او به خریدِ محصول آشنایی کامل داشته باشید و بتوانید در این مسیر قدرتمند و با نفوذ و مطمئن عمل کنید.


برچسب ها : , , , , , ,

مقالات پرندپیامک



تبلیغات رپورتاژ

لوگو اسپانسر